על בית הספר

מח"ט פסגות עמל נהריה, הוקם לפני כעשור כבית ספר של הזדמנויות ומתן מענה לכל התלמידים על כל גווני הקשת הרחבה הקיימת היום.

היחס האישי, תשומת הלב המיוחדת והיחס החם, לו זוכים תלמידי החטיבה הטכנולוגית מהצוות החינוכי בכלל ומהמחנך בפרט, הם המפתח לשינוי הגדול המתחולל בקרב התלמידים המגיעים לחטיבה.

 המטרות העיקריות בבניית תוכנית העבודה של החטיבה:

  • להגביר את המוטיבציה ושביעות הרצון של התלמידים ושל המורים
  • להבנות אקלים חברתי ללא אלימות
  • לצמצם את הנשירה
  • להעלות את התפקוד של הביקור הסדיר
  • מיצוי מירבי של הפוטנציאל האישי של התלמיד וביטויו
  • ראייה הוליסטית של הלומד, התייחסות רב מימדית במישורים – רגשי, התנהגותי, קוגנטיבי, לימודי, חברתי ומיקצועי.
  • פיתוח סביבה תומכת למידה שמאפשרת צמיחה של המורים והתלמידים כאחד

 התוכנית הפדגוגית רואה את התלמיד במרכז ופועלת במספר מישורים, לכל מישור מוגדרים יעדים

מח"ט פסגות לטכנולוגיה והגשמה עצמית

מאז הקמת החטיבה הטכנולוגית לפני כ – 10 שנים, רואה  צוות החטיבה בתלמיד את מרכז הפעילות החינוכית.

צוות החטיבה גיבש במהלך מפגשים אינטנסיביים,תוכנית עבודה הכוללת: מדיניות ושיטות עבודה יחודיות תוך הקשבה לצרכים המיוחדים של אוכלוסיית התלמידים והצוות.

 היחס האישי, תשומת הלב המיוחדת והיחס החם, לו זוכים תלמידי החטיבה הטכנולוגית מהצוות החינוכי בכלל ומהמחנך בפרט, הם המפתח לשינוי הגדול המתחולל בקרב התלמידים המגיעים לחטיבה.

 המטרות העיקריות בבניית תוכנית העבודה של החטיבה:

  • להגביר את המוטיבציה ושביעות הרצון של התלמידים ושל המורים
  • להבנות אקלים חברתי ללא אלימות
  • לצמצם את הנשירה
  • להעלות את התפקוד של הביקור הסדיר
  • מיצוי מירבי של הפוטנציאל האישי של התלמיד וביטויו
  • ראייה הוליסטית של הלומד, התייחסות רב מימדית במישורים – רגשי, התנהגותי, קוגנטיבי, לימודי, חברתי ומיקצועי.
  • פיתוח סביבה תומכת למידה שמאפשרת צמיחה של המורים והתלמידים כאחד

 התוכנית הפדגוגית רואה את התלמיד במרכז ופועלת במספר מישורים, לכל מישור מוגדרים יעדים.

במישור הקוגנטיבי –

  • התלמיד יצבור יחידות לבגרות ככל יכולתו
  • התלמיד יקיים מערכת לימודים סדירה במסגרת של נורמות חוקים וכללים.

במישור החברתי –

  • בנייה של מערכת מוסכמות להתנהגות ראויה בחברה בין בני אדם. יחס לאדם ולרכוש.
  • גיוס לצה"ל
  • תרומה ומעורבות בקהילה
  • פיתוח ארגז כלים להתמודדות עם החיים האזרחיים.
  • הענקת מיומנות להשתלבות בעבודה
  • הקנייה של ערכי משפחה, הבנייה של ערך המשפחה

במישור המוסרי –

  • לפתח אצל התלמיד את היכולת לעורר נקיפות מצפון
  • לגרום לתלמידלשמור חוק שנקבע על ידי המדינה
  • לגרות לתלמיד לכבד נורמות שנקבעו על ידי החברה / הארגון

 

במישור הרגשי –

  • להעלות את רמת המוטיבציה של התלמיד והרצון להיות שייך לבית הספר.
  • להעלות את הדימוי העצמי של התלמיד.

אנו רואים את החטיבה הטכנולוגית בחלק מהחברה וכגורם מרכזי בעיצב פניה.

החטיבה קולטת באהבה, בברכה ובנכונות רבה את תלמידי נהריה.

אסנת בירנבוים

מנהלת מח"ט עמל פסגות

 

  • ביה"ס ישאף לפיתוח אדם אוטונומי, שלם וערכי המודע לרצונותיו ולכישוריו, מכיר את זהותו ומסוגל לעצב לעצמו השקפת עולם ערכית וביקורתית.
  • ביה"ס יעודד את תלמידיו למצות את יכולתם הלימודית ויפתח את היכולת האישית של כל תלמיד, כדי להגיע להישגים גבוהים ככל האפשר ולמצות את כישוריו ויכולותיו במלואם.
  • ביה"ס יפתח מעורבות חברתית פעילה ויוזמת קרב תלמידיו.
  • ביה"ס יראה את עצמו כחלק בלתי נפרד מהקהילה וישאף לשיתוף פעולה עמה.
  • ביה"ס יכין את תלמידיו לעולם  המתקדם והמשתנה ע"י טיפוח המיומנות הנדרשות במאה ה 21.
  • למידה שיתופית, טיפוח הסקרנות, היצירתיות, עבודת הצוות  ושיפור מיומנות בסביבת למידה מתוקשבת.